מה זה טיקטוק
מרץ 11, 2023טיפים לניהול טיקטוק
אפריל 10, 2023כנראה שאם ננסה להיזכר מתי ראינו את המודעה הממומנת הראשונה ברשת חברתית לא נצליח להיזכר, אנו חיים בעידן בו הפרסומות שולטות בכל מקום אפשרי וגם אם אנחנו לא בהכרח רואים את סימן "הפרסום הממומן" שמופיע מעל או מתחת למודעה אנו נחשפים לפרסומות בדרך עקיפה, ע"י שילוב של משקה כלשהו או מוצר אחר בתוך סרטון "רגיל לכאורה". יחד עם האפשרויות הרבות לפרסום בתשלום בפלטפורמות השונות נוצרו פערים רבים, יצאנו לבדוק את ההבדלים בינהם.
מה עדיף? פרסום ממומן בטיקטוק או באינסטגרם ובפייסבוק?
אם הייתם שואלים כל משווק דיגיטלי את השאלה הזאת לפני זמן מה, כנראה שכולם היו נותנים לכם את אותה התשובה "פייסבוק ואינסטגרם" והסיבה? או יותר נכון "הסיבות" פשוטות.
- וותק: מערכת הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם וותיקה מאוד, כך שלמעשה יש להם דטא (מידע) גדול מאוד אודות המשתמשים שנמצאים בפלטפורמות. למעשה אם ננתח את הסיטואציה לעומק כמעט כל האוכלוסיה בעולם גדלה והתפתחה עם פייסבוק ואינסטגרם כך שלמעשה הפלטפורמות יודעות לנתח את האנשים ולהוציא פרופיל מדוייק עד כדי מה האוכל שאנחנו אוכלים, מתי אנחנו מתעוררים בבוקר, מה גורם לנו לחייך, מה אהבנו בעבר ואיך העולם השפיע עלינו היום. הסיטואציה האת של "עודף המידע" שמחזיקות הפלטפורמות פייסבוק ואינסטגרם גרם למשווקים להישאב לפלטפורמות הללו בשל הקלות שבה ניתן להגיע לקהלים הרלוונטים.
- קהל יעד: עד לא מזמן כמעט כל המשתמשים היו נמצאים בפיסבוק ובאינסטגרם, ואם היינו בודקים מי הקהל שנמצא בפלטפורמת הטיקטוק היינו מגלים שנמצאים בה רק ילדים, כך שלמעשה אם היית רוצה לפרסם לאדם מעל גיל 18 רוב הסיכויים שהוא לא היה נמצא טיקטוק ולכן היית נאלץ לפרסם באינטסגרם או בפייסבוק. כמובן שהיום הגלגל הסתובב וכולם נמצאים בטיקטוק.
- קלות ומהירות: רוב המשווקים כבר התרגלו לפרסם בפייסבוק ואינסטגרם ועדיין לא פרסמו במערכת הפרסום הנהדרת של טיקטוק ולכן הם יעדיפו לפרסם בפלטפורמות שהם מכירים מאשר "לצלול אל הלא נודע" אם משווק יוכל להעריך פחות או יותר כמה כסף יעלה לו "ליד" או "לקוח" בפלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם ואפילו גוגל, בטיקטוק לא יהיה לו אפילו קצה של מושג.
אך היום המצב השתנה לחלוטין – משתלם לפרסם בטיקטוק
אמנם נכון לרגע כתיבת שורות אלו עדיין אין מחקר ישראלי בנושא, אך מחקרים מחו"ל מצביעים כי רוב המשתמשים שרואים פריט שאהבו בטיקטוק רוכשים אותו. למעשה לטיקטוק יש השפעה גדולה על כוונות רכישה של משתמשים אפילו מעבר לאינסטגרם ופייסבוק והתשובה היא פשוטה, טיקטוק כיום היא הפלטפורמה הפופולארית בעולם, ואנו "אנשי העדר" מעדיפים תמיד ללכת אחרי כולם. ולמעשה אם יהיה מוצר שהמון אנשים יתלהבו ממנו באפליקציה או שיהיה "טרנד" סביבו כנראה שזה ישפיע גם באופן ישיר עלינו.
כמה עולה פרסום ממומן בטיקטוק?
למעשה פרסום ממומן בטיקטוק או בכל פלטפורמה אחרת מתחלק לשני חלקים, החלק הראשון הוא תשלום חודשי קבוע (ריטינר) למשרד הפרסום שיפרסם עבורכם את המודעות שאתם רוצים, יבנה את האסטרטגיה ויצור את התוכן שיגרום לאנשים להתעניין במוצר שלכם ומהצד השני יש את התשלום לטיקטוק, ככל שהסכום שתשקיעו במערכת הפרסום של טיקטוק יהיה גבוה יותר כך תגיעו לספר אנשים גבוה יותר (ולקחות) ולכן מומלץ להתחיל לפרסם מ 80 דולר ליום לפחות, אם נערוך את החישוב הכללי משרדי פרסום לוקחים תשלום של כמה אלפי שקלים בחודש על הפרסום הממומן, תלוי כמובן בוותק שלהם, בתוצאות שלהם, ובהערכה העצמית שלהם, נוסיף לזה את עלות הפרסום הממומן, נגיע לתשלום חודשי של כ 5,000 ₪ לפחות.
לסיכום:
כל בעל עסק שרוצה להשתמש בפרסום ממומן ברשתות החברתיות צריך לשים כסף בצד בעבור זה, אנו ממליצים לערוך טסטים בין הפלטפורמות השונות ולבדוק איפה יותר כלכלי לכם פרסם, נכון לרגע כתיבת שורות אלו בדרך כלל הפרסום הממומן בטיקטוק יותר זול במעט מאשר הפרסום המומן בשאר הפלטפורמות האחרות – אך דברים נוטים להשתנות מהר בעידן של היום ולכן תמיד מומלץ להיות עם יד על הדופק.