מה ההבדלים בין פרסום ממומן בפייסבוק ואינסטגרם לפרסום ממומן בטיקטוק?
מרץ 22, 2023פרסום ממומן בטיקטוק לעסקים
אפריל 11, 2023זוכרים את תקופת הקורונה – התקופה ששינתה את חיינו וחילקו אותם ל"לפני" ואחרי". מילים חדשות כמו משרה היברידית, זום וטיקטוק נכנסו אל חיינו ונשארו איתנו גם לאחר שקורונה עזבה אותנו.
ואם בכל הנוגע לעבודה היברידית ושיחות בזום, אין לנו הרבה מה לספר לכם, בכל הנוגע לטיקטוק בהחלט יש – מה זה, איך משתמשים בזה, למה זה טוב לנו ובעיקרון איך מנהלים טיקטוק נכון.
אם כל השאלות הללו מעניינות אותכם – הגעתם למקום הנכון שבו תקבלו שפע של הסברים על העניין.
שנצלם איזה סרטון זריז?
הפלטפורמה והאגדה
טיקטוק היא רשת חברתית שפרצה לחיינו לפני זמן קצר ושינתה המון דברים בשטח. אם חשבנו שאינסטגרם, טוויטר ופייסבוק הם די והותר – גילינו שמה שהיה חסר לנו זו רשת שמבוססת כל כולה על סרטונים מצולמים.
מה? ללא פוסטים? ללא הסבר כללי על מה רואים? לחלוטין.
בדיוק כפי שמשפט מוכר אומר – תמונה אחת שווה אלף מילים – כך ניתן לומר שסרטון אחד מוצלח שווה כמות גדולה מאוד של מילים והסברים. ומביא לנו הרבה יותר לייקים.
יהלום אמיתי
הראשונים לגלות את הפוטנציאל הגלום בפלטפורמה חברתית זו היו כמובן בני נוער – להם מלכתחילה יותר קל לתקשר באמצעות מסרים ויזואליים והרבה פחות באמצעים מילים (כתובות).
וברגע שהצלחת הפלטפורמה הפכה להיות הצלחה גורפת, גם חבר'ה מבוגרים יותר הבינו מה הפוטנציאל שמסתתר בה – באמצעות סרטון קצר, ניתן לזכות בכמות צפיות מרשימה ומה שחשוב אף יותר – למשוך קהל יעד גדול מאוד, שטרם הייתה גישה גדולה אליו.
הצליח? מעל המצופה.
איך מנהלים טיקטוק בצורה נכונה?
בראש ובראשונה נדגיש שהכל תלוי במה היא המטרה העיקרית שלכם ברגע שבו החלטתם לפתוח טיקטוק – מטרה אישית או מטרה עיסקית.
ברגע שמחליטים מה המטרה שלשמה בכלל פתחנו טיקטוק, ניתן להמשיך לשלבים הבאים.
הגדרת קהל יעד
נניח ויש לנו עסק משל עצמנו, שאנחנו מעוניינים לקדם באמצעות רשת חברתית שהכי מדברת לגילאים צעירים – טיקטוק היא לגמרי המקום הנכון לכך.
אבל מהו קהל היעד שלנו? בני 16? סטודנטים? מתמחים צעירים?
נכון, רובם כבר נמצאים בטיקטוק, אך הם מתעניינים בדברים שונים לחלוטין.
לכן, אם החלטנו שהכי נכון לנו לדבר אל בני 16 – מוטב שנסגל לעצמנו סגנון דיבור שידבר אליהם והמון חיפוש מקדים מה הטרדנים המדויקים כרגע – על מנת לגרום להם להתעניין בתוכן שלנו.
הרעיון הכללי
אחרי שהגדרנו מי זה קהל היעד שלנו, הגיע הזמן להחליט מה אנחנו רוצים לעלות ובעיקר למה.
המטרה שלנו היא למכור? המטרה שלנו היא לקדם את העסק באמצעות לייקים? המטרה שלנו היא להיות "נושא שיחה" החם ברשת?
ברגע שנחליט מה בדיוק אנחנו מחפשים – נוכל גם להבין איך משיגים את המטרות שלנו.
כללי ברזל בנושא ניהול טיקטוק
תדירות העלאת תכנים
אנחנו רוצים להיות מורגשים, אך אנחנו גם לא רוצים להיות חופרים – זה המוטו העיקרי של כל רשת חברתית. מה זה אומר מבחינתנו? זה בעיקר אומר שנרצה לעלות סרטון תוכן פעם ביום או גג פעם ביומיים. תדירות גבוהה יותר מזו תגרום לנו להיות "מציפים", תדירות נמוכה יותר תגרום לנו לא להיות בולטים מספיק בשטח.
פנים מוכרות
על מנת לייצר הזדהות איתנו או עם המותג שלנו – נרצה לשייך לו פנים מוכרות. בוחרים דמות אחת או כמה דמויות ראשיות שיהפכו להיות "הפנים" שלנו וממשיכים איתן לאורך הזמן.
ולסיכום
לא סגורים איך עושים זאת נכון אך עדיין רוצים להיות בטיקטוק? נעזרים במומחים.